Kvalitetstid

Jag har verkligen haft kvalitetstid med Felix den senaste tiden. Imorse passade jag honom igen medan Claudia var på den tyska ambassaden för att fixa ett pass till Charlotte. Jag lekte med Felix (förutom undantaget då han satt tjugo minuter vid datorn, han stängde av själv faktiskt, jag hade sagt en halvtimme) sedan läste vi bok, eller tja... jag läste ju en bok för honom. Men det var ju mysigt. Sedan kom Claudia hem och vi åt lunch, vid två tiden så gav hon och Beni sig av, han skulle vaccineras mot något. Då passade jag Felix och Charlotte. Otroligt nog så sov den lilla damen hela tiden så jag hade tid att fortsätta med boken, det var ju bra eftersom jag inte behövde ha ett överaktivt barn som försöker väcka sin syster hela tiden springades runt fötterna.
Nu på kvällen så var det dags för språkkursen igen, det var ju trevligt. På väg hem från den så var det proppat med folk i stan, de invigde nämligen karnevalen idag. Det görs genom att de släpper ut en björn på Bärenplatz (ingen riktig björn dock, även om man skulle kunna tro det med tanke på att de har två riktiga björnar som "husdjur" här). Imorgon kommer det att vara ett barn tåg och på lördag så är det den stora händelsen... jag ska så klart åka in och titta men det kommer nog att vara litet för mycket folk för att det ska bli kul.
Har i alla fall varit skönt med litet hushållsjobb idag.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0