Prinsessan och grodan

Hallopsan!
Har inte passat några barn idag, dock har jag tvättat och strukit (vilket liv jag har va?;)). Har även tvättat barnens skidkläder inkför Österrike på lördag! Jag har till och med börjat se fram emot det litet grand, inte så att jag inte ville åka förut men jag såg så otroligt mycket fram emot en hel vecka ensam här.. nu blir det bara en dag eller två men ska bli skönt ändå... ska försöka att inte ställa väckar klockan! Dock får vi se hur jag klarar det, jag ställde ju trots allt klockan var dag hemma, även loven.
Sedan hade jag en stund ensam här mellan två och halv sju, det avr skönt, passade på att gå ner till stationen i Gümligen och fixa ett nytt tramkort, så nu har jag fixat mina transporter in till stan fram till den tredje Mars. Det kostar 54 CHF, cirka 380 kr... ganska dyrt, men jag kommer upp i 41 CHF enbart på att ta mig till och från kursen i månaden och sedan kostar det 5.10 CHF fram och tillbaka så jag tjänar ju in allt igen, lägger ju ut minst 61 CHF i månaden... Jaja, inte så intressant.
Har dessutom sett Prinsessan och grodan idag, den nya Disneyfilmen, den var himla söt... hade en riktigt Walt Disney känsla över sig.



Hoppa direkt till 0:35 direkt för att se trailern.
Och här är en länk om någon vill se den...

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Totalt helt random:P



Saker du MÅSTE äta i Österrike enligt din lilla österrikiska expert!

1. KAISERSCHMARRN, perfekt lunch, man blir skitmätt, typ tjock pannkaka i bitar, godare än det låter...

2. GERMKNÖDEL, en knödel är kokad, det vet du nog, men denna bulliknande sak innehåller plommonsylt och badar i vaniljsås och vallmofrön på toppen, mums

3. HEISSE LIEBE, världens godaste efterrätt, vaniljglass med varm hallonsås

4. PALATSCHINKENSUPPE, tror det stavas så, pannkakssoppa iaf, låter skumt men är jättegott



Om du ska äta lunch och inte är så hungrig, gå till mataffären, ställ dig vid köttdisken så kan du beställa en SEMMEL (österrikisk bulle) med valfritt pålägg från charken. Mitt tips är Gouda och salami eftersom man inte får smör, det blir inte torrt eftersom det är så mycket pålägg i det



Hm, längsta kommentaren du nånsin fått?!

Ha det bäst gumman, ät Milka tills du storknar. Jag är sådär lagom avis på dig + min pappa och bror som självklart åker till St Anton imorrn



Kram på dig<3

2010-02-04 @ 23:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0