Framme i Gümligen

Nu är jag framme i Schweiz igen... anlände med tåg från den tyska stationen i Basel eftersom tåget var sent och därför (?) skippade de att åka hela vägen utan man fick ta ett annat tåg till Basel SBB... som tur var kunde jag slå följe med en tjej som letade upp ett tåg som gick till Basel SBB och sedan direkt till Bern, det var skönt att slippa byta en extra gång.

Själva resan gick bra i övrigt, jag hade trevliga medresenärer och jag kunde sova mer än vanligt (dock inte så värst bra). Det var en svensk, en Amerikan och en från något annat land, senare kom det två personer till men de vet jag inte var de kom ifrån, förmodligen någonstans i Tyskland. 

Klockan ett, ungefär, kom jag fram till Bern och mötte Thomas och Felix, det var litet svårt att hitta dem eftersom stationen var packad. Men efter ett litet tag fick jag syn på Felix som satt på Thomas axlar. Vi begav oss direkt till bilen och åkte hem, jag var ju inte så jättepigg. Men jag fick ett gulligt mottagande av Felix, han sade bara "Emma!" och sken upp som en liten sol! :) 

Väl hemma igen träffade jag Claudia och Benjamin... och lilla Charlotte! Hon var så söt och så väldigt liten (även om hon är en stor bebis). Jag fick litet att äta och sedan gick jag upp för att vila mig... jag vaknade klockan fyra igen, vilket var ganska lagom men eftersom mina kläder stank efter limmet pappa använde på mina morgontofflor så blev jag litet upptagen med att vädra dem... Därför kom jag ner först vid fem-tiden. 
Men nu luktar inte mina kläder längre iallafall. 
Och som jag säkert har nämnt någon gång så har jag gått upp litet i vikt här, vi snackar inte jättemycket men hittills har två kilon lagt sig till den förra mängden... och det är bra! Vad jag inte tycker så mycket om är att en del av mina jeans blir för små, jag vill inte behöva springa runt och köpa en massa nya byxor här, det blir alldeles för dyrt! Dessutom är det mina fina "fyndjeans" som försvinner först.. alla de byxor jag köpt billigare på rean...

Hursomhelst, när jag äntligen kom ner igen fanns det en liten bit tårta kvar som jag raskt slukade och sedan hjälpte jag Thomas litet genom att sätta ner saker i diskmaskinen och och diska undan så att han hade mer plats när han lagade mat (file i någon deg som man gjorde i ugnen, jättegott faktiskt!).

Sedan fanns det efterrätt (men jag vet inte hur den stavas... den med bränt socker) som vi åt i vardags/tv-rummet; de tände även granen vilket var litet jobbigare än hos oss iallafall eftersom de har riktiga ljus, men fint blev det. De tände även en del tomtebloss som fick hänga där och brinna upp, det såg riktigt fint ut!
Sedan diskade jag undan det sista och städade litet i köket och gick sedan upp Beni som gömt sig i trappuppgången eftersom han inte vill gå upp ensam. Efter det har jag bara prata med Jessica... en ganska lugn första dag med andra ord.

Ha det bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0