Grattis Amanda!

Jag måste inleda inlägget idag med att gratulera Amande på trettonårsdagen (du får inte fylla fjorton än... jag vill nämligen inte bli gammal och fylla tjugo i år!), hoppas att allt gick bra idag! Det kommer ett kort någon gång... vet inte när det kommer fram men jag postade det igår... eller i förrgår...

Idag har jag i alla fall varit med Felix på hans spielgruppe, egentligen ska mammorna följa med men Claudia kunde inte gå idag. Det var ganska trevligt... dock har jag litet svårt att hänga med på vad alla pratar om eftersom de schweizer-tyskor hela bunten.
Sedan passade jag Felix efter lunchen medan Claudia var och vägde Charlotte (har dock glömt och fråga om hon hade gått upp i vikt). Under tiden lyckades jag somna på golvet inne i lekrummet medan Felix var där och donade med sit duplo (det är förövrigt kaos därinne sedan de har dragit fram det från "vinden" igen).
Därefter gick jag ner i källaren för att stryka, trodde att jag hade jättemycket men det visade sig att Claudia hade gjort hälften medan jag och Felix var borta... en trevligt överaskning men av någon anledning kändes det inte bra heller... jaja, resten som var kvar tog mig ändå ca två timmar att stryka. Men nu har jag äntligen kommit ifatt helt på den fronten efter semestern.
När jag kom upp satt Beni, Felix och Claudia och byggde ihop figurer av delar som man tryckte ut ur en bok... litet svårt att förklara. Beni och jag byggde ihop frihetsgudinnan, Felix och Claudia gjorde en robot.
Därefter var det dags för Abendsbrot... och då var jag hungrig!

Jag var också i en katolsk kyrka idag, första gången för min del! Jag doppade till och med fingrarna i vatten och sådant där... Felix spielgruppe på fredagar är ju i kyrkan (litet kyrkans barntimmeaktigt).

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0