Au Pair

Idag har jag verkligen varit en riktig Au Pair måste jag säga! Det enda hushållsarbetet som jag har gjort var tvättning, litet strykning och städande. Utöver det så promenerade jag med Charlotte på förmiddagen, vi fick ett par saker avklarade för min del, ett besök hos banken för att ta ut litet pengar, in på posten en vända och en kort tur inne i affären... vi var även på stationen i Gümligen och köpte ett nytt månadskort för spårvagnen. Nu låter det kanske som att jag var ute på en extremt lång runda med barnvagen, men faktum är att posten och min bank här samma sak och affären ligger i samma byggnad, stationen är sedan fem minuter bort ungefär.
Sedan när jag kom hem så hade jag ju hoppats på att Charlotte skulle sova litet mer, men hon vaknade så klart så jag ahde inte tid att fixa med så  särskilt mycket innan Claudia och Felix kom hem.
På eftermiddagen gick jag och Felix till lekplatsen, det var trevlig. Vädret var så himla fint här idag, men kan nästan gå utan jacka ute nu! Det är väldigt blandat, en del kommer med vinterjackan på och andra nöjer sog med en kofta... Ser ju litet kul ut.
Jag har precis kollat på "vänner" på nätet, det måste vara en av de bästa serierna någonsin, tillsammans med "how I met your Mother" förstås!
Nu måste jag göra litet läxa, har inte riktigt kommit igång med än...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0