litet eller mycket jobb..?

En ganska soft dag har det varit. Jag har inte gjort så mycket känns det som... men det beror nog på att det knappt fanns något att plocka undan efter Abendsbrot av någon anledning.
Hur som helst; imorse så städade jag som vanligt och strök litet grand (yey, vi har ett heeelt nytt strykjärn! Jag trodde väl aldrig att jag skulle tänka tanken "Oh, nämen vad kul, nu får jag äntligen prova det här strykjärnet"...). På efter middagen våttorkade jag golvet i köket och även i badrummet och på toaletten. Sedan var jag hemma med Beni medan Claudia och Felix var borta hos en kompis, vi spelade litet spel innan han gick till en kompis. Sedan kom Claudia hem och lämande charlotte, sean åkte hon iväg med Fleix till en marknadför att kolla efter litet leksaker och barnkläder (det är ungefär som esplanaden i Lund, bara det att det flyttar sunt på de olika orterna här i området hela tiden).
Sedan när Claudia kom hem var charlotte inte så glad längre... hon hade rpecis vaknat och det blev inte riktigt bra igen, det var först efter Abendsbrot när de större barnen tittade på sendung mit der Maus som hon lungade ner sig. Jag tittade också på det, tydligen så har det funnits i mer än 30 år och det är fortfarande samma skapare! Men det är intressant att se, de förklarar hur olika saker fungerar, i dagens avsnitt visade de hur kaffefilter görs... kanske inte det mest intressanta programet men ändå.

Nu måste jag gå och skjlja av ansiktsmasken...

Jag har för övrigt inga glasögon på mig, så klaga inte på stavfel!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej Emma!

Stina heter jag och Jag ska börja jobba som aupair i början av Maj i Geneve, jag hittade din blogg när jag googlade på aupair i schweiz,jag undrar om du kanske skulle vara intresserad av att träffas och visa mig runt stan (fick dock inte riktigt fram vilken stad du bor i) eller ta en kaffe. Jag har aldrig varit i Schweiz förut och känner ingen där så jag tänkte att det skadar väl inte att slänga iväg en liten kommentar ifall du skulle vara intresserad av att ses.

Melja mig gärna på [email protected]

Med vänliga hälsningar Stina :D

2010-04-20 @ 23:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0