Mars 7, 2010

Vi har varit på en utflykt idag, det bar av till Guyère (som osten om någon känner till den). Det är en stad från medeltiden med ett slott som tydligen aldrigt blivit erövrat. Det var väldigt intressant, jag älskar sådana gamla platser med mycket historia.
Byn är ganska liten men det finns oerhört mycket turistshoppar och restauranger där. Vi gick först genom byn, sedan kollade vi inne i slottet. Sedan gick vi till ett museeum i den nyare delen (som inte är från 1500-talet) och fick reda på hur de gör den här speciella osten. Det var också kul, men slottet var ju aningen roligare enligt mig.
Jag tog litet bilder också:


Den fina gamla delen...




en rustning från 1500-talet


Riddarbordet


Vi gick även runt slottet/borgen (kan någon förklara skillnaden för mig?)

Ha det bra! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan googla på slott och borg, där står det på wikipedia vad som är skillnaden.



P

2010-03-07 @ 21:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0