Mars 11, 2010

Har varit mycket med barnen idag, imorse när jag skulle städa bad Claudia mig att hjälpa Felix sortera ut hans legolåda... han har en låda som man slänger allt lego i hans rum i eftersom han behöver det men allt eftersom byggs det upp till en hel del. Han hade motivation till ungefär hälften. Men det gjorde inte så stor skillnad, han är ganska lätt distraherad och började leka med alla saker hela tiden ändå... Sedan tvättade jag litet grand, skulle inte kännas bra om jag inte antingen tvättade, strök eller dammsög en dag! ;)
På eftermiddagen passade jag alla tre barnen, det gick förvånansvärt bra. Charlotte var på väldigt bra humör i ca en halvtimme efter att Claudia åkt iväg (måste bara säga att att en bebis som inte skriker är otroligt mysig... men när den börjar hålla låda blir man nästan döv..) sedan var något inte bra... jag förstod alrdig vad. Jag lade henne i vagnen efter en stund eftersom hon faktiskt väger en del (och hon har inte blivit lättare efter ca 40 minuter) och körde den litet fram och tillbaka.. och vips så somnade hon! Jag trodde inte att det skulle hålla så länge, i vanlga fall vaknar hon efter ca fem muniter när hon somnar på det sättet men det här höll i nästan en timme! Dessutom var Felix och Beni ute och lekte (det har snöat...). Vid kvart i fyra vaknade charlotte igen och världen var tydligen inte en bra plats. Jag fick lyckades dock få fram mellanmål till de större barnen och fick sedan gå runt med Lotte på armen. Inte fär att det blev helt bra av det, men på sätt skrek hon itne riktigt lika mycket hela tiden.
Claudia kom som tur var hem litet tidigre och kunde ta över den lilla.
Vid halv fem gav de sig av till simning och vid halv sex gav jag mig av till kursen. Vi såg på film, tyvärr ingen riktig film utan en som tillhör kurslitteraturen... men det är ju bättre än inget. Jag och Agnes följde med läraren för att hämta TVn som Agnes bar, jag blev litet överflödig och bar istället sladden... som redan satt i TVn... Dock gjorde jag litet mer nytta sedan när jag påpekade att läraren hade ställt DVDn uppochner. Då kände jag mig duktig.
Nu sedan jag kom hem har jag myst litet med fler vänner-avsnitt och äpple, päron och en bulle med hasselnötsfyllning. 



Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0