Destination: Berlin

Ja, dà är det klart... Tyskland vann. Det gick inte helt dàligt för Danmark heller, vars bidrag även var inskickat till den svenska melodifestivalen men inte ens blev uttaget att vara med. Hörde även att Sverige förlorade semin med fem poäng till cypern... irriterande, fast jag tror visserligen inte att det hade gàtt sà bra även om vi hade kommit vidare, det fanns redan tvà andra ballader med gitarr.
Tyskland hade ju dock en bra och avslappnad làt, de har väl inte vunnit pà ett tag heller sà det var pà tiden. Vi fàr komma igen nästa àr helt enkelt. Men vad mer kan vi göra än att skicka làten som flest svenskar tycker om? Det är väl det tävlingen gàr ut pà i slutändan, eller har jag missförstàtt nàgot?
Undrar dock vilken làt det hade gàtt bäst för av dem vi kunde välja mellan, vad jag har hört sà tyckte mànga om timoteijs làt... inte för att jag var sà förtjust i den, men hur mycket man än ska skicka nàgot som majoriteten tycker om sà vill jag fortfarande hemskt gärna att Sverige vinner! ;)  

Jag hade (àterigen) planerat att àka till Neuchâtel idag men det blev (àterigen) ändrat. Den här gàngen var jag osäker eftertsom vädret inte var sà fint sà när Claudia fràgade om jag vill àka med till Luzern istället och kolla stan medan de var pà Verkehrshaus sà tyckte jag att det lät bättre. Luzern är en hemskt fin stad, den ligger vid Vierwaldstättersee som anses vara bland de vackraste som finns i Schweiz. Jag har bilder därifràn men tyvärr inga som lyckas àterspegla det. Det blev inga inköp trots att jag spenderade väldigt mycket tid i köer till provrum... eller jo, jag köpte ett paraply. Det är bara här man impulsköper ett paraply fràn United Colors of Benetton.. dock pà extrapris!

Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0