Dazaifu och bilder upp över öronen!

Ok, jag är för lat för att skriva så mycket idag så jag tänkte bombadera er med litet bilder istället... jag kör stenhårt på min teori om att det är roligare med bilder än text...

Så, igår var vi i Dazaifu och lekte lekar med två andra språkskolor och några japaner. Vi lekte bland annat janken (sten, sax, påse), klapplekar osv. Man blev väldigt varm, lärarna påstod dagen innan att det skulle bli "jättekallt" på vi tog på oss varma kläder. Det skulle vi inte gjort. Solen stekte. Jag hade visserligen inte klarat mig utan jacken senare, men en avtagbar övertröja hade inte suttit fel.
Vi besökte även ett museum där jag lyckades dra på oss (jag, Bea och Okabe en japanska vi känner) en guide som drog runt oss och berättade allt om alla grejor på väldigt knagglig engelska. Sedan gick vi till Dazaifu templet (egentligen shrine men jag vet inte vad man skulle kalla det på svenska). Här kommer bilderna:


Bea: "Vi ska åka tååååg!!!"


Japanskt tåg.. öh, ska det inte vara trångt..?


Några söta japaner vi träffade när vi kom fram... och ja, jag står på knä...


Min grupp... spot Bea, den som vinner får valfritt pris.


På väg till museet... vi såg litet av "landet" i japan... det var väldigt fint om man bortser från de enorma grönrandiga spindlarna.


En gata i Dazaifu... man vill verkligen tillbaka dit för att springa runt och köpa en massa onödiga saker i de söta affärerna!


Utanför Dazaifu tempel


Det här är en hel berättelse uppbyggd på ngt konstigt sätt... ska tydligen handla om en pojke och hans färd... fanns på museet.


Bea var tvungen att tvätta händerna innan hon gick in till templet, de var smutsiga.

... eller, alla ska ju göra det...


Templet itself.


Litet närmare.


här är vi på väg tillbaka...

Bea har förövrigt lagt upp MINA bilder på sin bloog, hon ville inte skriva det.. ;)

Ha det bra, nu ska jag sooova!!

Kommentarer
Postat av: mamma

det ser jätte fint ut, roligt att se.det såg ut som om ni hade trevligt. kram mamma.

2010-11-04 @ 20:42:03
Postat av: Anonym

Varför gör ni V-tecknet så ofta? Emma, Du passar bra mot en blomsteräng! Fin bild! Ja, ja det där templet var också fint. Farmor.

2010-11-05 @ 12:03:48
Postat av: Sasha

Det verkar som ni har det kul i Japan! Så härligt! Men Emma, ni måste åka tåg på morgonens rush hour, då blir du platt som en pankaka ;)

Sagan heter "Momotaro", persika-pojke. Du får berätta den för Mamma och Pappa när du kommer hem!

Ha det bra!

/Sasha

2010-11-05 @ 19:34:50
Postat av: Anni

Bara jag som fick svindel av den där stora statyn på åttonde bilden..? :S (sjuuukt häftig dock, är inte alls avundsjuk på allt ni får se därborta :P)

2010-11-05 @ 20:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0