Snabbt inlägg!

Nu har vi gjort ikebana litet mer på riktigt! Jag och pamela var på vår första betalda kurs i går, det var jättekul och vi köpte en platta som man måste ha och en riktig sax. Av någon anledning blev jag som ett litet barn av att få köpa de sakerna! ;)

Igår morse var vi på en skola i nagazumi och berättade om sverige för ett gäng treor. Det var väldigt roligt, barnen blev ganska imponerade av slottet till exempel. Det var inte bara vi där dock, andra elever från skolan var med men jag och Pamela var de enda som var första års elever.. om man bortser från vår klasskompis som samarbetade med en senpai då. Nästa vecka har vi två viktiga prov... och det gick bra på kanji provet vi hade för ett litet tag sedan också! Måste nu plugga i helgen så att jag klarar de andra proven också!

Kommentarer
Postat av: mamma

vad roligt att det gick bra på provet. Kan du inte förklara vad ikebana är, jag kommer inte ihåg vad det är.Här hemma är det kallt -6 grader i morse brr. kram mamma..

2011-02-24 @ 17:49:25
Postat av: Farmor Margit.

Riktigt bra, att Du satte igång med kursen i blomsterarr. Det tror jag passar Dig och Du är på rätt plats för sådant konsthantverk,tror jag också!

Är Nagazumi en stadsdel i Fukuoka och i så fall en fattigare sådan?

Var det det Sthlm slott, ni visade -- inte händelsevis K-r slott, där kan man ju tala om Slott, alltså!

Vad berättade Du, om Sverige, kanske om att när de säger, att det ska bli varmare väder här, är det vanligen från minus 30 grader till minus tio!!

Hej då och kram från Din Farmor, som undrar mycket, varje dag, om hur Du har det???!

2011-02-27 @ 00:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0