Alla hjärtans dag

EDIT: Min kära farmor undrade vad "fiksgud" var (text till bild två) det ska ju egentligen stå "fiskgud".. ;)
Jag har rättat till det nu!

Efter litet tjat från Bea så ska jag äntligen uppdatera bloggen... det kommer litet försenade bilder från setsubun och sedan måste jag ju hälsa göad alla hjärtans dag till er där hemma! Jag kommer inte att skriva om vad som har hänt sedan sist eftersom jag inte kommer ihåg... vet inte om jag skrev att jag provade på ikebana och nu ska börja på det varannan vecka! Ska bli jättekul! Annars har jag nog inget nytt att rapportera.
Så, till bilderna:


Här är jag i min dräkt, jag var guden för långt liv. Egentligen hade jag en mössa också men den lunde jag bara ha på mig då jag hade masken på. Jag hade heller inga glasögon och man såg inte så bra ut genom masken så jag sprang runt och drog alla i armen hela tiden så att jag inte skulle snubbla eller liknande... trappan var ganska läskig att gå i om man säger så, jag fick ta det långsamt! Något en del japaner fnissade litet åt.. ;) Men som tur var agerade Pamela blindhund åt mig större delen av dagen.


Här är vi fyra svenskor, från vänster har vi pamela (fiskgud), Jag (långt liv gud), Frida (hon kom med lycka eller något sådant) och sedan Bea (hon var guden för rikedom och jordbruk etc.)


Vi spenderade dagen med att stå uppradade bakom dem som kastade ut bönor, när de sedan var klara fick gå ner...


... till publiken där alla ville ta foton hela tiden. de hade ganska många sådana här framträdanden under dagen så vi satt inte särskilt mycket. Men det var himla kul! Just den här gången var den sista, då hade vi fått klä av oss dräkterna och stod med publiken för att försöka fånga litet bönor (vilket inte är så lätt för att är helt galna efter dem).

Så nu finns jag i x-antal japaners fotoalbum... både med och utan mask, det var många som ville fota oss utan masken också, man fick ganska många "ehm... eh... nice face!" på litet halvdan engelska.


Här står vi och väntar på bussen hem. Det var dock inte bara vi som spelade gudar som man skulle kunna tro... det var tre till från vår skola plus två eller tre till som vi inte kände sedan innan.

Sedan har jag nog inte mycket mer att skriva tror jag... även fast det har gått så lång tid sedan sist men jag glömmer ju vad som händer hela tiden! ;)

Jaja, ha det bra och hoppas att ni får/fick en bra alla hjärtans dag!


Kommentarer
Postat av: Farmor!

Nu har jag suttit och tittat på en bild med fyra svenska flickor i japanska kläder, tills dataskärmen slocknade!!! Oj, jaa, ni är så fina!!Men vad är en "fiksgud". Har googlat på det, där påstår de att det är Föreningen Idrottsliga Kalmar Studenter!! Kan de´ va´ så?! Kram! Din Farmor.



2011-02-14 @ 23:54:37
Postat av: Farmor

Jag googlar på alla främmande ord Du använder i Din blogg, även felstavade! Det var synd, att det inte var så, som jag tolkade det. Det hade säkert gett ett betydligt uppsving för de idrottsliga studenterna i Kalmar. Kram. Farmor.



2011-02-16 @ 11:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0