Idag har jag...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag... jag vaknade, gjorde läxa, satt litet vid datorn, gick till skolan, hade lektioner, kom hem, åt... osv... det enda som stod ut idag var att vi inte fick någon läxa, förutom kanji så klart! Väldigt skönt! Fast ja, vi var ju inte läxfria, vi bara inget till imorgon... vi ska skriva litet grejor till nästa torsdag. Vi har börjat med "uppsats skriving". Vi kan ju inte skriva riktiga uppsatser direkt, men vi lär oss ändå komponera ihop längre texter.. även om innehållet blir ungerfär: Mitt land är sverige. Sverige är större än japan. Sverige är känt för H&M och IKEA. I Sverige pratar man svenska... ungefär sådana saker skriver vi.. ;) Men det blir väl bättre. I mars ska vi ha en tal-tävling, till dess måste man alltså komma på ett ämne och lyckas komponera ihop något hyfsat bra at läsa inför hela årskursen! Jag känner hur scenskräcken kommer krypande tillbaka igen alltså! Men jaja, det är ju ett litet tag till åtminstone..

Ha det bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Sasha

Du kommer klara tävlingen hur bra som helst! Du är så duktig! Om det är något jag kan hjälpa er med så säg bara till!!!

2011-01-28 @ 17:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0